چرخیدن – نوبت بازار تاریخی دختران اصفهان

چرخیدن – نوبت: بازار تاریخی دختران اصفهان مرمت سردر ورودی کاروانسرای تاریخی بازار نایین

گت بلاگز اخبار پزشکی غذای مهم در وعده افطار به تدریج صرف شود ، در وعده سحری، میوه و سبزی بخورید

رییس گروه تغذیه معاونت بهداشتی استان قم عنوان کرد: وعده سحری، شروع روزه‌داری است و به همین علت مورد نیاز است از غذاهای دیرهضم مانند میوه و سبزی استفاده شود.&nbs

غذای مهم در وعده افطار به تدریج صرف شود ، در وعده سحری، میوه و سبزی بخورید

در وعده سحری، میوه و سبزی بخورید/ غذای مهم در وعده افطار به تدریج صرف شود

عبارات مهم : تغذیه

رییس گروه تغذیه معاونت بهداشتی استان قم عنوان کرد: وعده سحری، شروع روزه داری است و به همین علت مورد نیاز است از غذاهای دیرهضم مانند میوه و سبزی استفاده شود.

علی اکبر حق ویسی در گفت وگو با ایسنا، در خصوص فایده های روزه داری بیان کرد: روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان، باعث می شود که اعضای بدن مخصوصاً دستگاه گوارش انسان، در طول 11 ماه که کاملاً مشغول انجام فعالیت بودند به مدت یک ماه استراحت کرده و نیروی تازه ای بگیرند؛ از سوی دیگر، ذخایر چربی های مضری که مخصوصاً در ناحیه شکم تجمع پیدا کرده و می تواند پرسشها زیادی را جهت ما ایجاد کند ، کم کردن یافته و سموم بدن دفع می شود.

وی با اشاره به اصول تغذیه در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: روزه داران باید از یک رژیم غذایی سالم و با کیفیت پیروی کنند تا به این ترتیب بدن خود را با شرایط تازه تطبیق دهند؛ در ایام روزه داری برنامه غذایی افراد به دو وعده مهم افطار و سحری محدود می شود؛ در این خصوص وعده سحری از اهمیت خاص ای برخودار است لیکن بعد از این وعده، ساعات روزه داری شروع شده است و بدن انرژی دیگری دریافت نمی کند.

غذای مهم در وعده افطار به تدریج صرف شود ، در وعده سحری، میوه و سبزی بخورید

این کارشناس تغذیه افزود: به همین علت بهتر است از غذاهای دیرهضم مانند غذاهای حاوی کربوهیدرات پیچیده ” قندهای مرکب” و فیبر نظیر میوه، سبزی، غلات کامل و حبوبات مثل جو، گندم، عدس، لوبیا و نان های سبوس دار در این وعده استفاده شود؛ متخصصین تغذیه تأکید دارند که در این وعده غذایی باید از خوردن غذاهای سرخ شده است ، پرچرب و شیرین پرهیز شود.

**بدون سحری روزه نگیرید

رییس گروه تغذیه معاونت بهداشتی استان قم عنوان کرد: وعده سحری، شروع روزه‌داری است و به همین علت مورد نیاز است از غذاهای دیرهضم مانند میوه و سبزی استفاده شود.&nbs

وی ادامه داد: وعده غذایی سحری، در ماه رمضان همانند صبحانه در روزهای عادی بوده و مهمترین وعده غذایی به حساب می آید؛ از آنجا که تمام غذاهایی که در این وعده مصرف می شوند، انرژی مورد نیاز و مواد مغذی مورد نیاز جهت تمرکز و فعالیت روزانه را تأمین می کنند، اشخاصی که بدون خوردن سحری اقدام به روزه گرفتن می کنند، در طول روز دچار افت قند خون، کم کردن تمرکز و پائین آمدن توان کاری می شوند؛ این عوارض هیچ ارتباطی با روزه گرفتن ندارد و تنها به علت تغذیه نامناسب و عدم مصرف سحری می باشد.

حق ویسی تصریح کرد: روزه داران باید سحری را مانند صبحانه کامل یا یک ناهار سبک میل کنند؛ خوردن سالاد و میوه در سحری نباید فراموش شود، لیکن جهت کم کردن احساس گرسنگی و تشنگی بسیار موثر می باشد.

** کاهو، عالی ترین سبزی جهت وعده سحری

وی عنوان کرد: حداقل سالادی که می توان تهیه کرد، سالاد خیار و گوجه فرنگی است که می توان با افزودن کمی هویج یاجوانه گندم ، عدس و ماش به ارزش غذایی آن افزود، ولی عالی ترین سبزی که می توان به عنوان سالاد در سحر میل کرد، کاهو هست؛ این سبزی در مقایسه با سایر سبزی ها دارای آب بسیار بالایی است و به همین علت می تواند از احساس تشنگی در طول روز بکاهد؛ همچنین فیبر بالای کاهو، مانع ابتلای روزه داران به یبوست می شود.

غذای مهم در وعده افطار به تدریج صرف شود ، در وعده سحری، میوه و سبزی بخورید

** روزه را با خرما و آب گرم بازکنید

رییس گروه تغذیه معاونت بهداشتی استان قم در خصوص رژیم غذایی وعده افطار نیز گفت: عالی ترین رژیمی که جهت افطار می توان استفاده نمود، رژیمی است که در درجه اول حاوی مایعات و قندهای راحت قابل جذب سریع باشد، لیکن در وقت افطار قند خون در پائین ترین حد خود قرار گرفته و می تواند یکی از علل سردردهای نزدیک افطار باشد؛ به همین علت توصیه می شود شروع افطاری با خرما، آب گرم، چای کم رنگ یا شیر باشد، بدهید ترتیب نیاز شدید به مواد قندی به سرعت برطرف می شود و بدن آمادگی بهتر جهت استفاده از مواد غذایی دیگر را پیدا می کند.

رییس گروه تغذیه معاونت بهداشتی استان قم عنوان کرد: وعده سحری، شروع روزه‌داری است و به همین علت مورد نیاز است از غذاهای دیرهضم مانند میوه و سبزی استفاده شود.&nbs

** غذای مهم در وعده افطار باید به تدریج صرف شود

وی ادامه داد: نباید یکباره حجم زیادی از غذا یا مایعات وارد معده شود، چون اتساع ناگهانی معده باعث اختلال در جریان خون دیگر اندامها و اعضاء بدن شده است و از طرفی باعث بروز سوء هاضمه نیز می شود؛ بعد باید غذای مهم در وعده افطار، کم کم و به تدریج صرف شود؛ از طرف دیگر مصرف یکباره مقادیر زیادی نوشیدنی های سرد ممکن است علائم ناراحت کننده گوارشی در فرد روزه دار به وجود آورد و باید از این عمل پرهیز شود.

غذای مهم در وعده افطار به تدریج صرف شود ، در وعده سحری، میوه و سبزی بخورید

واژه های کلیدی: تغذیه | افطاری | استفاده | خوردن غذا | روزه گرفتن | وعده غذایی | رژیم غذایی | مواد غذایی | خوردن سالاد | برنامه غذایی


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog